SIEMENS CLUJ, PE SCURT:

De aproape 170 de ani, Siemens Cluj continuă să găsească metode de a îmbunătăți viața în multe  domenii. Cu pasiunea noastră pentru tehnologie, stabilim norme și creăm valoare durabilă – pentru  clienții noștri, pentru societate și pentru fiecare persoană în parte. Fondatorul companiei noastre, Werner von Siemens, ar fi numit acest lucru inventivitate. Astăzi, noi îl numim „Ingenuity for life”.

Care sunt elementele care vă diferențiază de celelalte companii din aceeași industrie?

Cele mai importante elemente diferențiatoare, pentru noi, față de alte companii de IT, sunt legate de facilitățile de învățare și trainingurile oferite angajaților. În fiecare an se alocă un buget important pentru a oferi pregătire colegilor din companie. Vorbim atât despre partea tehnică, cât și despre partea de interacțiune cu alte persoane (soft skills). Aceste traininguri pot avea loc de multe ori într-un cadru organizat, cu un trainer specializat. De asemenea, se desfășoară tot mai des cu ajutorul unor platforme online de învățare și exersare a acestor noi aptitudini.

Ce înseamnă performanța în cazul unui angajat la Siemens Cluj?

Performanța în cadrul echipelor noastre este evaluată din mai multe unghiuri, o dată pe an. Rezultatele sunt discutate periodic cu team leaderul, la fiecare 2 luni, în cadrul unor sesiuni așa-numite de unu la unu. Performanța este privită și urmărită din punct de vedere al îndeplinirii sarcinilor de proiect. În plus, evaluăm și integrarea și colaborarea cu ceilalți membri ai echipei. Nu în ultimul rând, acordăm atenție și proactivității și dezvoltării personale demonstrate de-a lungul timpului în cadrul companiei. Un angajat care reușește să găsească un echilibru între aceste componente este foarte apreciat în cadrul echipei.

Care sunt cele mai deosebite beneficii sau inițiative interne de care se bucură angajații?

Există, desigur, clasicele beneficii deja devenite oarecum obișnuință în rândul IT-ului și nu numai. Este vorba despre programul flexibil, posibilitatea desfășurării lucrului de acasă, diferite bonusuri de performanță sau zone de relaxare. În plus față de acestea, există și câteva beneficii suplimentare, cum ar fi asigurarea în caz de accidente. Aceasta este valabilă și pentru activități desfășurate în afara locului de muncă, chiar și în weekend. Ne bucurăm, de asemenea, și de o contribuție a companiei la pilonul III de pensii privat și de o ajustare salarială anuală care ia în considerare rata inflației.

Care poate fi parcursul profesional al unui angajat de la Siemens Cluj?

Atunci când vorbim despre parcursul profesional al unui angajat, ar trebui să menționăm, în primul rând, flexibilitatea, iar lucrul acesta este exact ce încercăm să le oferim colegilor noștri. În funcție de aspirațiile fiecărui membru din echipă, se stabilește un drum de parcurs către următorul pas în carieră, acesta fiind evaluat, urmărit și discutat după fiecare training. Avem mai multe povești de succes adunate de-a lungul timpului în echipele noastre și încurajăm constant schimburile de responsabilități și proiecte.

Cum vă implicați în dezvoltarea profesională a angajaților?

Dezvoltarea angajaților ar trebui să fie o prioritate pentru orice companie. Noi reușim să venim în întâmpinarea acestei nevoi prin personalizarea trainingurilor pentru fiecare membru din echipă, oferirea de sesiuni de coaching împreună cu team leaderul, participarea la diferite conferințe din domeniul IT, încurajarea discuțiilor între colegi pentru rezolvarea unor probleme legate de proiect și, nu în ultimul rând, prin oferirea constantă de feedback către colegi.

Cum se derulează procesul de recrutare și ce instrumente folosiți de obicei?

Într-o piață aflată în continuă schimbare, încercăm să ne poziționăm ca un angajator cât mai atractiv. În general, există maximum două etape în procesul de intervievare, până când decidem, de ambele părți, dacă este oportun să începem colaborarea. Ținem foarte mult ca în timpul interviurilor să prezentăm atât o imagine de ansamblu despre lumea Siemens, cât și informații specifice proiectului la care viitorii colegi vor lucra, astfel încât să obțină o perspectivă completă asupra activității ce urmează a fi  desfășurată.

 

Autori articol:

Homan Mihai – Department Manager

Laslău Alexandru – Talent Acquisition Professional