Accenture este o companie de servicii profesionale pentru mediul de afaceri, lider pe plan global, care oferă o gamă largă de soluții, de la strategie și consultanță, la digitalizare, tehnologie și procese de resurse umane, IT, analiză garanții, administrare contracte și suport pentru diverse departamente ale clienților, în 20 de limbi străine. Având peste 469.000 de angajați în 56 de țări (3000 de angajați în România, în 6 orașe), care deservesc clienți în mai mult de 120 de țări, Accenture inovează constant pentru a îmbunătăți modul în care lumea funcționează.

 

Ce credem noi că diferențiază Accenture de multe companii din piață?

Ce diferențiază Accenture de multe companii

Din feedbackul primit de la candidați și angajați care au mai lucrat anterior în alte companii, ceea ce face diferența este cultura noastră orientată spre angajat, nevoile și dorințele lui de evoluție, precum și mediul prietenos de lucru și structura colaborativă.


1. Oportunități de dezvoltare

Oportunități de dezvoltare

Există oportunități multiple de dezvoltare, atât pe zona de specializare într-un anumit domeniu, cât și spre alte domenii de activitate. Pentru companie, desigur că este important ca angajații să evolueze pe plan profesional. Nu contează numai o performanță bună pe actuala poziție, ci este necesar ca fiecare să își dorească să învețe și să devină mai bun. Dacă vrei, poți să dobândești constant noi abilități în foarte multe arii de activitate.

După un an de lucru pe un anumit rol, angajații pot fi promovați. Pot primi un rol de specialist sau au posibilitatea de a aplica pe alte posturi, pentru un transfer într-o altă echipă, chiar pe un alt tip de activitate, fără a cere în prealabil o aprobare de la supervizorul actual.

Totodată, angajații pot aplica pentru transfer internațional într-un alt birou Accenture, dintr-un alt oraș sau chiar dintr-o altă țară. Un angajat Accenture se poate dezvolta pe orizontală (ca expert local, regional sau global pe anumite procese, sisteme sau activități) sau pe verticală (în aria de coordonare a unor echipe de 10-15 oameni, apoi manager al mai multor echipe, până la management de proiecte mari, de sute de oameni).

 

2. Flexibilitate în a-și alege anumite beneficii

Flexibilitate în a-și alege anumite beneficii

În Accenture, angajații au flexibilitate în a-și alege anumite beneficii. Prin intermediul unei platforme online, angajații pot „cumpăra” o varietate de beneficii, cu o sumă de bani pusă la dispoziție de companie. Totodată, pe lângă activitatea zilnică, oamenii se pot implica în activități de voluntariat, proiecte de ecologizare, activități sportive.

Un alt beneficiu demn de menționat este accesul la baza noastră de date uriașă cu traininguri si informații, care este disponibilă pe portalul  intern al companiei. Deși am vorbit mai devreme despre evoluția pe plan profesional, nu trebuie uitată dezvoltarea personală, care constituie o bază pentru etica muncii pe care și-o construiește fiecare dintre noi. Există multe surse de informare și acces la diverse oportunități. Trebuie doar să îți dorești să știi mai mult și să devii mai bun.

 

 

 

3. Accenture investește mult timp și mulți bani în formarea profesională și personală a angajaților. 

accentureAnul trecut, la nivel global, compania a investit peste 840 de milioane de dolari în training și s-au livrat peste 15 milioane de ore de training.
Avem o bază de date online cu peste 20000 de traininguri care pot fi accesate de angajați și de echipa de training locală, care se ocupă de organizarea acestor activități în sălile din birourile noastre. Atât prin intermediul furnizorilor externi de training, cât și prin trainerii interni, propriii noștri angajați, membrii companiei au ajuns la un nivel de dezvoltare ridicat. Acesta le permite să dea mai departe, cu succes, ceea ce au dobândit pe parcursul experienței lor de până acum. Astfel, asigurăm transferul de know-how, dar și dezvoltarea fiecărui angajat care ajunge să își împărtășească experiența. Știm cu toții: cel mai bun mod de a-ți însuși cunoștințe este de a le explica altcuiva.


Ziua Bastonului Alb (unde am experimentat cum e să mergi prin campus fără să vezi)

 

Cum decurge un interviu?

Cum decurge un interviu

Procesul nostru de recrutare începe cu o primă discuție de 5 minute, la telefon. Aceasta are loc între candidat și un coleg din echipa noastră de talent sourcing. Acesta validează anumite informații care ne sunt necesare pentru a decide dacă dorințele celui care candidează corespund cu nevoia noastră. Spre finalul discuției, candidatul este programat la o testare de limbă străină/ tehnică. Pentru testările de limbi străine, utilizăm o platformă externă de testare online.

După primirea rezultatului la test, dacă este pozitiv, talent sourcerul îl contactează din nou pe potențialul viitor angajat. De data aceasta, se face programarea la interviul de HR, cu unul dintre colegii de la departamentul de recrutare. Interviul de HR poate fi pe Skype, telefonic sau față în față, în funcție de disponibilitatea candidatului. Dacă totul decurge bine la interviul de HR, urmează etapa finală, interviul cu posibilul viitor supervizor. Dacă feedbackul primit este pozitiv, în cel mai scurt timp posibil, recruiterul revine cu un telefon pentru prezentarea ofertei de angajare. Ulterior, oferta este trimisă pe e-mail, spre a fi analizată de candidat în decurs de 2 zile lucrătoare.

 

 

accenture

Otilia Boldeanu, Recruiting Senior Analyst @ Accenture

Am intrat pe traseul recrutării încă din timpul studiilor. Atunci am devenit membru al departamentului de resurse umane din cadrul unei asociații studențești. După 2 ani, am ajuns să coordonez departamentul și recrutarea de noi membri. Mi-a plăcut atât de mult, încât am ales să îmi continui studiile printr-un master în cadrul resurselor umane. În același timp, eram angajată în cadrul unei agenții de recrutare.

După 1 an și jumătate, am hotărât că vreau să experimentez recrutarea într-un departament intern al unei companii multinaționale. Așa am ajuns în Accenture, pe 14 aprilie 2014. Sunt de 5 ani cu Accenture, echipa în care am crescut cel mai mult. Am pornit de la a recruta vorbitori de limba germană și alte limbi străine rare.

Ulterior, am devenit responsabilă de training pe sistemele pe care le utilizăm la nivel național. În continuare, am coordonat parteneriatele pe care le avem în București pentru promovarea în rândul studenților. Anul trecut am început să coordonez echipa de talent sourceri din București. Astfel, îmi ajut colegii mai noi să evolueze spre ceea ce își doresc să facă în acest domeniu frumos al recrutării.

 

Autor articol: Otilia Boldeanu – Accenture Services (București)